مدیریت کسب و کار MBA

 

MBA چیست؟

(Master of Business Administration (MBA این دوره به منظور پرورش مدیران کارآمد برای اداره سازمان‌های اقتصادی – اجتماعی، تولیدی _ خدماتی و کسب و کار طراحی شده است. رشته MBA یا دوره ی مدیریت حرفه ای بازرگانی و کسب و کار چنانچه از نامش پیداست تنها مدیریت بازرگانی نیست، از آنجا که در ایران آموزش مدیریت به سه شاخه بازرگانی، صنعتی و دولتی تقسیم می‌شود برای اکثر متقاضیان این گمان پیش می‌آید که MBA تنها در بر گیرنده مباحث مدیریت بازرگانی است و به طور مثال برای مدیریت صنعتی باید به سراغ رشته دیگری رفت در حالی که این تصور کاملاً اشتباه است.

 

MBA مدیریت Business است و Business یعنی کلیه عملیاتی که از تولید تا فروش و خدمات پس از فروش کالا یا خدمات را شامل می‌شود و به صورت مکرر اتفاق می‌افتد.

برای رشته MBA حدود ۳۰ گرایش مختلف در کشور های مختلف تعریف شده است. اما چهار گرایش اصلی این رشته که تقریباً در همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تدریس می‌شوند به شرح زیر است:

۱- بازاریابی و مدیریت فروش ( Marketing)
۲ – مدیریت مالی و مدیریت مؤسسات مالی (Finance)
۳ – مدیریت تولید و سیستم‌های تولید و پروژه (Operation)
۴ – مدیریت منابع انسانی (Human Resources)

 


 

امروزه حتی MBA با گرایش‌هایی مانند تجارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات نیز ارائه می‌شود که نشان از انعطاف پذیری بالا و نیاز روز افزون به فارغ‌التحصیلان این رشته است.

 اگر بخواهیم تعریفی دقیق‌تر از اهداف MBA داشته باشیم باید توجه داشت که هدف این دوره پذیرش کارشناسان و صاحبین مشاغل و کسب و کار به خصوص رشته های فنی و مهندسی، مالی و حسابداری است و پرورش افرادی که قادر باشند در زمینه های ذیل انجام وظیفه نمایند:


۱ – اداره و راهبری مؤثر و کارآمد سازمان یا یک بخش تخصصی از آن نظیر بخش‌های تولیدی، بازاریابی و فروش، اطلاعات و مالی
۲- ایجاد تحول در یک بخش تخصصی سازمان
۳- طراحی، هدایت و رهبری تحول در کل سازمان پس از کسب تجارب عملی در مدیریت
۴- کارآفرینی با ایجاد فعالیت‌های جدید در درون سازمان و یا ایجاد سازمان‌های جدید
۵- ارائه خدمات مشاوره ای و مطالعاتی در زمینه های مزبور به مدیران سازمان‌های اقتصادی و اجتماعی


افرادی که در این دوره پذیرفته می‌شوند، حداقل دوره کارشناسی را در یکی از رشته های دانشگاهی گذرانده و با حوزه تخصصی دوره کارشناسی آشنائی پیدا کرده‌اند. این افراد پس از فراگرفتن دانش مدیریت و تمرین مهارت‌های مدیریتی در این دوره، نیروهای ارزنده ای خواهند شد که می‌توانند با ترکیب دانش تخصصی و مدیریتی خود در جهت تحقق هدف‌های بالا نقش مهمی در بهبود مدیریت جامعه ایفا نمایند.

 

مخاطبین دوره MBA:

مدیران کسب و کار که قصد گذراندن یک دوره جامع مدیریت را دارند

صاحبان کسب و کار که به دنبال ارائه محصولات جدید، توسعه بازار و گسترش فعالیت می باشند.

 مدیران و کارشناسان حوزه های فروش، بازاریابی، برند و علاقه مندان به این حوزه

 

 

 

مزایای دوره MBA:

  امکان بهره مندی از گرایش ها دوم به صورت رایگان )

  بهره مندی رایگان از دوره 40 ساعت زبان

  اعطای دو گواهینامه معتبر بین المللی از سازمان فنی حرفه ای کشور مورد تایید سازمان کار جهانی      

                                امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای کسب و کار در دانشگاه های بین المللی

 

 

شرایط شرکت در دوره MBA:

مدرک کارشناسی

مدرک دیپلم + 5 سال سابقه مدیریت حرفه ای صنعت و یا صنف قابل احراز + مصاحبه + آزمون ورودی

    مدرک دیپلم + مدرک BBA  موسسه گفتگو

 

 

مدرک دوره MBA:

 اعطای گواهینامه معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه جامع علمی کاربردی

 

 

 

 

 

روش آموزش MBA در موسسه گفتگو:

ما همواره بر خلاقیت و نوآوری نه تنها به عنوان یک مزیت بلکه به عنوان یک ضرورت در پاسخگویی هر چه بهتر به نیاز مخاطبان بازار و صنعت نگاه می کنیم و در همین راستا ، با در نظر گرفتن اینکه آموزش بدون یادگیری اثر بخش نخواهد بود.

موسسه آموزش عالی گفتگو با محور قرار دادن جنبه های یادگیری و نه صرفا جنبه های آموزشی و با تکیه بر خلاقیت و نوآوری از روش های آموزشی متنوعی بهره می گیرد که بسته به سر فصل های آموزشی مختلف، یکی از این روش ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت :

 

    • آموزش با محوریت قرار دادن تحقیقات موردی و پیمایشی
    • آموزش به صورت علمی با تکیه بر تفاهمات کار آموزی با صنعت
    • آموزش های شبیه سازی شده مدیریت کسب و کار (دوره MBA)  با استفاده از نرم افزار ها و شبکه های مجازی ویژه
    • آموزش های مبتنی بر الگو سازی رفتاری با استفاده از ادوات سمعی و بصری
    • آموزش های مبتنی بر مشاهدات عینی با استفاده از اردو های آموزشی و علمی
    • آموزش های تئوریک

 

دانش پذیران  دوره MBA با فراگیری دانش و فنون مدیریت و همچنین کسب تجربه عملی، قادر خواهند بود در زمینه های زیر فعالیت نمایند:

 

    • اداره امور واحدهای ستادی سازمان‌های تولیدی و اجتماعی در جهت کمک به مدیران این سازمان‌ها برای اداره مؤثرتر سازمان‌های خود
    • اداره و راهبری مؤثر و مفید یک سازمان و نهاد یا یک بخش تخصصی از آن سازمان نظیر بخش‌های تولید، تحقیق و توسعه، مالی، فروش، پرسنلی و اطلاعات
    • ایجاد تحول در یک بخش تخصصی سازمان و نهاد  با تجدید تشکیلات، روش ها  و شیوه های اداری آن قسمت
    • کارآفرینی در یک سازمان و نهاد برای شروع فعالیت‌های جدید یا ایجاد و اداره سازمان‌های جدید
    • طراحی تحول در کل یک سازمان یا نهاد و رهبری و هدایت تحولات کلی بعد از کسب تجربیات مدیریتی

 

 گرایش های دوره ی مدیریت MBA در موسسه گفتگو

 لیست دروس ارائه شده در دوره مدیریت MBA

 آشنایی با برخی از اساتید دوره مدیریت حرفه ای موسسه گفتگو

 آشنایی با برخی از شاگردان دوره مدیریت حرفه ای موسسه گفتگو

 نمونه دفاعیه دانشپذیران در ارائه تحقیق پایانی دوره مدیریت حرفه ای

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، با کارشناسان ما تماس بگیرید 42519-021

 

۰۶:۴۸ - ۹۷/۰۹/۲۶